مزایا و معایب استفاده از روش قالب‌لغزنده عمودی
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 2058
نویسنده : saeed babaei

 

5ـ نیازی به اجرای داربست نما به روش‌های كلاسیك نیست.

6ـ امكان پیش‌ساخته كردن قطعات قالب در كارخانه وجود دارد و لذا عملیات درون كارگاه ساختمانی از لحاظ آهنگری و نجاری به حداقل می‌رسد.

7ـ امكان اجرای قسمت‌های دیگری از كار اجرای سازه از قبیل بالا كشیدن خرپاهای سقف و ... به طور همزمان با اجرای قالب لغزنده وجود دارد.

-8انجام عملیات قالب لغزنده برای ارتفاعات بالای 20 متر كاملاً با صرفه خواهد بود.

 

ب: معایب قالب لغزنده

 

 

1ـ قیمت اولیه قالب لغزنده گرانتر از قالب‌های معمول است.

2ـ اجرای بازشوها، برآمدگی‌ها و همچنین آرماتورهای انتظار مشكل است.

3ـ برای اجرای سازه‌هایی كه مقطع متغیر دارند،‌ مانند دودكش‌های بالاتر از 100 متر اجرای قالب لغزنده با مشكلاتی بیشتر همراه است.

4ـ تداركات اجرایی مشكل است، چون قالب لغزنده معمولاً 24 ساعت و به طور سه شیفت اجرا می‌شود در نتیجه تامین بتن، آرماتور و .... از حساسیت بیشتری برخوردار است.

5ـ در گرما و یا سرمای شدید اجرای قالب لغزنده نسب به روش‌های دیگر مشكلات بیشتری را به همراه دارد.

6ـ مقاومت نهایی و مشخصات مكانیكی بتن ریخته شده توسط سیستم لغزنده پایین‌تر از بتن ریخته شده توسط روش‌های معمولی قالب‌بندی است.

7ـ به طور كلی اجرای قالب لغزنده نیازبه نیروی متخصص بیشتری داشته و بایستی در جمیع جهات آن دقت لازم را به عمل آورد. به عنوان نمونه‌ای از این بی‌دقتی‌ها می‌توان به كارخانه سیمان بهبهان را نام برد. سیلوی مذكور كه در سال 1356 توسط قالب لغزنده اجرا شده بود در مهرماه سال 1370 به یكباره فرو ریخت و خسارات فراوانی را به بار آورد.

 

 

 



Get Your Own Scroller
Glitter Graphics, Glitter Pics



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: